Image

ACTIVITATI

ACTIVITATI
A1. Managementul proiectului activitate transversala, cu caracter general – se va derula pe toata perioada de implementare a proiectului. Actvitatatea de management al proiectului se va derula la sediul Solicitantului.

A1.1. Constituirea echipei de proiect si planificarea activitatilor proiectului;
A1.2. Monitorizarea, evaluarea si raportarea proiectului;
A1.3. Evaluarea finala a rezultatelor proiectului;
A1.4. Achizitii

A2. Informarea si publicitatea activitate transversala, cu caracter general – se va derula pe toata durata de implementare a proiectului. Vizeaza promovarea proiectului si promovarea unor aspecte privind economia sociala.

A2.1. Organizare conferinta de lansare a proiectului;
A2.2. Editarea si distribuirea de materiale informative;
A2.3. Realizare website proiect;
A2.4. Organizare conferinta finala a proiectului;
A2.5. Derularea unei campanii media pentru promovarea beneficiilor economiei sociale.

A3. Furnizarea serviciilor de info-consiliere activitate cu caracter general.
Serviciile de info-consiliere au drept obiectiv identificarea, la nivelul grupurilor vulnerabile vizate, a acelor persoane care se vor angaja in cadrul structurilor de economie sociala create, dar si sustinerea incluziunii sociale prin cresterea stimei de sine a persoanelor apartinand gruputilor vulnerabile. In acest sens, fiecare persoana participanta la sesiunile de info-consiliere va fi evaluata in mod individual, beneficiind la sfarsitul acestor sesiuni de un profil personalizat. Evaluarea se va realiza pe baza nivelului de studii, abilitatilor de comunicare si abilitatilor profesionale necesare. Vor fi selectate in vederea angajarii un numar de 30 de persoane, care vor fi repartizate dupa cum urmeaza: 25 de persoane (5 pers/structura) vor fi angajate ca ingrijitori batrani la domiciliu si 5 persoane (1 pers/structura) vor fi angajate ca asistenti manager in cadrul SES. SELECTIA GT se va realiza in 2 etape: etapa 1 selectia a 125 persoane apartinand grupurilor vulnerabile de la nivelul regiunilor vizate si etapa 2 selectia angajatilor pentru SES. Etapa 1 se va derula la nivelul regiunilor BI, V, NE, S, pe baza datelor furnizate de catre organismele locale, responsabile cu incluziunea sociala (DGASPC, AJOFM, AJPIS, ONG-uri, etc). Dupa selectarea a 125 persoane, acestea vor participa la sesiuni de info-consiliere (one-to-one), in vederea identificarii calificarilor si abilitatilor pe care le detin, acestea urmand a fi centralizate intr-un profil individual. In etapa 2, pe baza profilului individual, vor fi selectate in vederea angajarii in cadrul SES un numar de 30 de persoane.

A3.1. Identificarea grupului tinta la nivelul regiunilor vizate;
A3.2. Derularea sesiunilor de info-consiliere;
A3.3. Selectarea, in baza profilurilor individuale, a viitorilor angajati din structurile de economie sociala

A4. Activitati de consolidare a stimei de sine dedicate persoanelor vulnerabile – activitate cu caracter general.
Obiectivul acestor activitati este de a ajuta persoanele vulnerabile sa beneficieze de oportunitatile nou create pe piata muncii, prin consilierea acestora in vederea angajarii. Aceste activitati sunt adresate persoanelor parte a grupului tinta, dar care nu vor fi angajate in cadrul SES create.

A5. Schimbul de bune practici in domeniul incluziunii sociale si economiei sociale, intre actori regionali/locali si transnationali din domeniul economiei sociale activitate cu caracter general.
Schimbul de bune practici va avea doua componente, respectiv una nationala (mese rotunde) si una transnationala (vizita de studiu). Schimbul de bune practici reprezinta o componenta esentiala pentru succesul SES, avand la baza expertiza altor state membre UE care au deja experinta in domeniul economiei sociale si a dezvoltarii de SES. Obiectivul schimbului de bune practici este acela de a promova un model pentru ingrijirea batranilor la domiciliu care in momentul de fata ia amploare la nivel european. Astfel, este necesara responsabilizarea comunitatilor locale fata de persoanele varstnice si constientizarea faptului sa societatea trebuie sa se revanseze pentru munca prestata de aceste persoane, si ca acestea au dreptul la o batranete decenta, au dreptul sa fie ingrijite si nu trebuie sa isi paraseasca domiciliul pentru a beneficia de astfel de ingrijire.

A5.1. Mese rotunde cu specialistii in economie sociala, in vederea realizarii transferului de bune practici.
A5.2. Vizita de studiu pentru managerii structurilor de economie sociala.

A6. Infiintarea si dezvoltarea a 5 structuri ale economiei sociale activitate care intra sub incidenta ajutorului de minimis.
Activitatea se va derula in trei etape: etapa 1 inregistrarea structurilor de economie sociala, etapa 2 asigurarea bazei materiale pentru structurile de economie sociala si etapa 3 derularea activitatilor in cadrul SES. SES vor avea acelasi profil al activitatilor (asistenta la domiciliu) si vor fi infiintate dupa cum urmeaza: SES 1 Jud. Ilfov, Loc. Pasarea (rural, fara personalitate juridica); SES 2 Jud. Iasi, Loc. Raducaneni (rural, fara personalitate juridica); SES 3 Jud. Timis, Loc. Giarmata (rural, cu personalitate juridica); SES 4 Jud. Prahova, Mun. Ploiesti (urban, cu personalitate juridica); SES 5 Mun. Bucuresti (urban, cu personalitate juridica). La nivelul fiecarui SES vor fi derulate programe de formare pentru angajati, dupa cum urmeaza: (a) Programele de formare pentru MANAGERII SES au ca obiectiv dezvoltarea cunostintelor si competentelor necesare, cum ar fi planificarea unei afaceri, dezvoltarea spiritului antreprenorial, marketing si vanzari, management financiar etc. Competentele obtinute de manageri trebuie sa le permita acestora sa gestioneze activitatea structurilor de economie sociala prin prisma rolului pe care acestea il au in cadrul celui de-al “treilea sector. Managerii structurilor de economie sociala vor participa la programe de “Manager de intreprindere sociala , cod COR 112036 (40 ore), autorizate conform OUG 129/2000. (b) PERSONALUL SES va participa la randul sau la urmatoarele programe de formare profesionala: “ingrijitor batran la domiciliu (cod COR 532201) 25 de persoane (selectate din GT); specialist in economia sociala (cod COR 341206) 15 persoane (5 persoane selectate din GT, 10 persoane selectate din randul categoriilor de specialisti vizati responsabili marketing/vanzari, asistenti sociali/psihologi).

A6.1. Inregistrarea structurilor de economie sociala
A6.2. Asigurarea bazei materiale pentru structurile de economie sociala
A6.3. Furnizarea programelor de formare pentru managerii structurilor economiei sociale activitate care intra sub incidenta ajutorului de minimis
A6.4. Formarea profesionala a personalului SES
A6.5. Derularea activitatilor in cadrul SES.

Please publish modules in offcanvas position.